Search This Blog

Pages

Monday, May 2, 2011

sudikah diKAU menerimaku..

Bismillahirahmanirahim…Alhamdulillah Wasyukurillah.diri ini masih diberi kesempatan oleh yang kuasa untuk bernafas,masih diberi peluang untuk mencari jalan untuk memperbaiki diri.
Sudah lama tidak menitis air mata rindu kepadaMU, kerana aku terlalu lupa dan alpa hanyut bersama kenikmatan dan keindahan dunia yang penuh dengan hipokrit. Ya Allah, betapa kerasnya hatiku.mungkin kerana sudah lama tidak terisi dengan ayat-ayat cintaMU. Rindunya saat itu,saat aku khayal dan menikmati rasa cinta kepadaMU. Indahnya,sukar diungkapkan dengan kata-kata. Seribu ketenangan, pertama kali dalam hidupku, aku terasa begitu terurus, begitu tenang, begitu rindu untuk berjumpamu,betapa malu untuk aku melakukan dosa. Subahanallah, begitu indah sekali YA RABB. Pertama kali terasa manisnya bercinta denganMU.Syukur,sekurang-kurangnya KAU memberi peluang kepadaku untuk merasa nikmat cinta yang sebenar,cinta yang hakiki,sangat luar biasa walaupun seketika. Pernah aku berjanji, aku tidak akan pernah berputus asa daripada menagih cintaMU sehingga cintaku diterima.alhamdulillah KAU beri kesempatan itu.



Tapi, keterlekaan ku memudarkan rasa cinta ini ,menghakis setiap kata-kata janji yang pernah ku lafazkan kepadaMU. Hilangnya kekhusyukan dalam diri. Aku terus mengikut nafsu, aku diserang “wahan”. Sedikit demi sedikit aku lupa janji-janji ku.hati mula dikotori noda-noda hitam. Entah berapa tompok,aku sendiri tidak pasti.adakah sudah meliputi seluruh hati aku?Nauzubillahiminzalik. Moga masih ada ruang yang kosong. Masih ada kesempatan untuk aku sucikan kembali.
YaALLAH,aku merayu dengan penuh pengharapan dengan penuh kehinaan, KAU bukakan jalan untuk aku kembali kepangkuanMU yaALLAH, kau peganglah aku kembali. Berikan aku petunjuk dan hidayahMU seperti mana yang KAU telah berikan kepada golongan yang sedikit itu ya Rabb. Ya allah sudilah diKAU menerima ku kembali.sungguhpun malu untuk ku menghadapMU atas segala dosa-dosaku, aku merayu kepadaMU. Betapa aku rindu untuk menangis tika manadah tangan berdoa kepadaMU, betapa rindu untukku dibuai nikmat bercinta denganMU.Aku rindu,sungguh aku rindu yaALLAH.kembalikan aku pada fitrahku. Cemburunya aku melihat KAU memberikan hidayah kepada mereka yang pernah jatuh daripda jalanMU,KAU beri mereka sinar dan Alhamdulillah mereka dapat istiqamah pada jalanMU. Ya ALLAH jadikan aku dalam golongan mereka. Berikan aku kekuatan untuk istiqamah pada jalanMU. Jangan biar aku jatuh lagi.lemahnya aku yaALLAH,sedikit saja diuji terlalu mudah untuk aku tyergelincir.ALLAH,berikan aku kekuatan.Sesungguhnya KAU mengetahui setiap apa yang ada didalam hati-hati manusia. Kau dengarkan rintihanku ya RABB perkenankanlah permintaanku.terimalah daku kembali…………………………………….

No comments:

Post a Comment